Kari események

Nincs megjelenítendő esemény!

Marketing és Menedzsment Tanszék

Tanszék fő kutatási irányai

1. Marketing, marketingkommunikáció

Kutatási altémák:

  • Új marketingkommunikációs eszközök hatékonysága
  • Transzformációs folyamatok a kiskereskedelemben
  • A marketing kulturális hatásai, különösen Ázsiában és a muszlim világban

A kutatás résztvevője: Prof. Dr. Józsa László

 

2. Digitalizáció hatásai

Kutatás altémái:

  • Digitalizáció hatásai a vezetői munkára és a vállalatok folyamatmenedzsmentjére
  • Digitális értékek kialakulása, elfogadottságuk a piacon
  • A digitalizáció lehetőségei a járműipari, valamint az élelmiszeripari ellátási láncokban.
  • Agilis módszerek fejlődése, terjeszkedése. Az agilis módszerek alkalmazása az IT területén kívül
  • Ellátási láncok digitális technológiákkal történő fejlesztése
  • Beszerzési és ellátási tevékenységek hatékonyságának növelése
  • Ipari és logisztikai folyamatok fejlesztése
  • A produktivitás mérési és növelési lehetőségei

A kutatás résztvevői: Dr. Kurucz Attila, Dr. Süle Edit, Prof. Dr. Szegedi Zoltán, Buics László, Kovács Eszter, Pete Dorottya

 

3. Egészség- és környezet-tudatosság vizsgálata a fogyasztói és a vállalati magatartásban;

Kutatási altémák:

  • Az egészségtudatos fogyasztói magatartás vizsgálata:
    • Egészséges életmód trendjei, aspektusai
    • Étkezési magatartás és a hozzá kapcsolódó ismérvek vizsgálata
    • Hedonizmus, evési magatartás - generációk, nemek, életstílus
    • Az egészségtudatos életmódhoz tartozó termékek kiskereskedelmi forgalmazásának vizsgálata
    • Vállalati termékstratégia vizsgálata
    • KKV kommunikáció és online eszköztár

A kutatás résztvevői: Dr. Dernóczy-Polyák Adrienn, Dr. Ercsey Ida, Dr. Huszka Péter, Dr. Keller Veronika

 

4. Közös értékteremtés vizsgálata fogyasztói és szervezeti megközelítésben

Kutatás altémái:

  • A fogyasztói magatartás dimenziói a közös értékteremtésben, különböző szolgáltatási iparágakban
  • A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők vizsgálata a közös értékteremtés tükrében
  • Az értékteremtés fogyasztói mintázatainak vizsgálata

A kutatás résztvevői: Dr. Ercsey Ida, Dr. Platz Petra

 

5. Viselkedés-közgazdaságtan

Kutatás altémái:

  • A vásárlói viselkedés irracionális döntéseinek vizsgálata
  • A kényszeres vásárlás jelenségének vizsgálata
  • Vásárlói csoportok azonosítása, elemzése

A kutatás résztvevői: Dr. Baracskai Zoltán, Dr. Eisingerné Dr. Balassa Boglárka

 

6. A vállalati innováció vizsgálata

Kutatás altémái:

  • Innovációs módszerek összehasonlító elemzése a hazai és a nemzetközi gyakorlatban
  • A facilitátor szerepe az innovációs folyamatban

A kutatás résztvevői: Dr. habil. Dőry Tibor, Dr. Eisingerné Dr. Balassa Boglárka, Frank Ágnes

 

7. Városmarketing kutatások

Kutatás altémái:

  • Városmarketing-stratégia elemzése
  • Városmarketing kommunikáció elemzése, javaslatok
  • Megarendezvények, önkéntesek

A kutatás résztvevői: Dr. Eisingerné Dr. Balassa Boglárka, 3-4 fő hallgató

 

8.  Az információs technológiák és a humán megoldások üzleti kapcsolódásai

Kutatási altémák:

  • Szimulációk fejlesztése projektmenedzsment és oktatási szempontból
  • Humán kockázatok kezelése szoftveres megoldással
  • Business Intelligence megoldások

A kutatás résztvevője: Dr. Lőre Vendel

 

9.  Humán erőforrás gazdálkodás hazai sajátosságainak elemzése 

Kutatási altémák:

  • Munkahelyi ösztönzés, szervezeti elégedettség és elkötelezettség vizsgálata hazai kis- és középvállalkozásoknál
  • Munkahelyi stressz, mobbing és diszkrimináció hatása a munkaerő elvándorlásra
  • Emberi erőforrás gazdálkodás és a munkaerő piaci tendenciák közötti kapcsolatok elemzése közép-kelet európai országokban  

A kutatás résztvevője: Dr. habil. Karácsony Péter

 

10.  Kriptogazdaság és városfejlesztés

Kutatási altémák:

  • Közelség szerepe a városfejlődésben
  • Helyi gazdasági közelségi index
  • Irányítás szerepe a városfejlődésben
  • Kriptogazdasági megoldások a városirányításban és városfejlesztésben
  • Helyi pénz mint kriptopénz

A kutatás résztvevője: Gajzágó Gergő

 

11.  A felsőoktatási intézmények versenyképességének vizsgálata

Kutatási altémák:

  • A felsőoktatás és a gazdaság kapcsolata
  • A Nyugat-Dunántúl régió felsőoktatása
  • A felsőoktatás 21. századi átalakulása
  • Diplomás pályakövetési rendszer
  • Egyetemi minőségbiztosítás
  • Egyetem-irányítási stratégiák

A kutatás résztvevője: Dr. Tamándl László

 

12.  Menedzsment trendek a magyar-szlovák határmenti térség kis- és középvállalkozásainál

Kutatási altémák:

  • A vállalati hatékonyságot befolyásoló „soft” tényezők
  • Belső marketing helye a vállalatban, szerepe a szervezeti kultúrában

A kutatás résztvevője: Dr. Nagy Nikolett

 

13. Tudásmenedzsment és Humán erőforrás menedzsment új kihívásai

A kutatócsoport elsősorban az üzleti pszichológia, és a menedzsment határterületét vizsgálja, ezen belül a legfontosabb hangsúly a menedzsment módszerek szervezeti magatartási megközelítésén van.

Kutatási altémák:

  • Tehetségmenedzsment és karrierpályák vizsgálata
  • Érzelmi intelligencia
  • Tehetség- és tudásmenedzsment eszközei

A kutatás résztvevői: Rácz Irma, Dr. Magyar-Stifter Viktória

Publikációs listák

(az oldal betöltése hosszabb időt is igénybe vehet)

Dr. PhD Dernóczy-Polyák Adrienn 

Dr. Eisingerné dr. Balassa Boglárka

Dr. PhD Élő Gábor 

Dr. Ercsey Ida

Gajzágó Gergő Attila 

Dr. Gombos Szandra PhD 

Dr. Hofer Mara

Dr. habil. Huszka Péter

Prof. Dr. CSc Józsa László 

Dr.habil. Karácsony Péter 

Dr. Kurucz Attila 

Dr. Lőre Vendel

Dr. Magyar-Stifter Viktória 

Dr. Nagy Nikoleta

Dr. PhD Papp Ilona 

Dr. Platz Petra

Potháczky Rácz Irma

Dr. Süle Edit

Prof. Dr. Szegedi Zoltán

Dr. PhD Tamándl László