Marketing és Menedzsment Tanszék
Tanszék fő kutatási irányai
1. Marketing, marketingkommunikáció
Kutatási altémák:
- Új marketingkommunikációs eszközök hatékonysága
- Transzformációs folyamatok a kiskereskedelemben
- A marketing kulturális hatásai, különösen Ázsiában és a muszlim világban
A kutatás résztvevője: Prof. Dr. Józsa László
2. Digitalizáció hatásai
Kutatás altémái:
- Digitalizáció hatásai a vezetői munkára és a vállalatok folyamatmenedzsmentjére
- Digitális értékek kialakulása, elfogadottságuk a piacon
- A digitalizáció lehetőségei a járműipari, valamint az élelmiszeripari ellátási láncokban.
- Agilis módszerek fejlődése, terjeszkedése. Az agilis módszerek alkalmazása az IT területén kívül
- Ellátási láncok digitális technológiákkal történő fejlesztése
- Beszerzési és ellátási tevékenységek hatékonyságának növelése
- Ipari és logisztikai folyamatok fejlesztése
- A produktivitás mérési és növelési lehetőségei
A kutatás résztvevői: Dr. Kurucz Attila, Dr. Süle Edit, Prof. Dr. Szegedi Zoltán, Buics László, Kovács Eszter, Pete Dorottya
3. Egészség- és környezet-tudatosság vizsgálata a fogyasztói és a vállalati magatartásban;
Kutatási altémák:
- Az egészségtudatos fogyasztói magatartás vizsgálata:
- Egészséges életmód trendjei, aspektusai
- Étkezési magatartás és a hozzá kapcsolódó ismérvek vizsgálata
- Hedonizmus, evési magatartás - generációk, nemek, életstílus
- Az egészségtudatos életmódhoz tartozó termékek kiskereskedelmi forgalmazásának vizsgálata
- Vállalati termékstratégia vizsgálata
- KKV kommunikáció és online eszköztár
A kutatás résztvevői: Dr. Dernóczy-Polyák Adrienn, Dr. Ercsey Ida, Dr. Huszka Péter, Dr. Keller Veronika
4. Közös értékteremtés vizsgálata fogyasztói és szervezeti megközelítésben
Kutatás altémái:
- A fogyasztói magatartás dimenziói a közös értékteremtésben, különböző szolgáltatási iparágakban
- A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők vizsgálata a közös értékteremtés tükrében
- Az értékteremtés fogyasztói mintázatainak vizsgálata
A kutatás résztvevői: Dr. Ercsey Ida, Dr. Platz Petra
5. Viselkedés-közgazdaságtan
Kutatás altémái:
- A vásárlói viselkedés irracionális döntéseinek vizsgálata
- A kényszeres vásárlás jelenségének vizsgálata
- Vásárlói csoportok azonosítása, elemzése
A kutatás résztvevői: Dr. Baracskai Zoltán, Dr. Eisingerné Dr. Balassa Boglárka
6. A vállalati innováció vizsgálata
Kutatás altémái:
- Innovációs módszerek összehasonlító elemzése a hazai és a nemzetközi gyakorlatban
- A facilitátor szerepe az innovációs folyamatban
A kutatás résztvevői: Dr. habil. Dőry Tibor, Dr. Eisingerné Dr. Balassa Boglárka, Frank Ágnes
7. Városmarketing kutatások
Kutatás altémái:
- Városmarketing-stratégia elemzése
- Városmarketing kommunikáció elemzése, javaslatok
- Megarendezvények, önkéntesek
A kutatás résztvevői: Dr. Eisingerné Dr. Balassa Boglárka, 3-4 fő hallgató
8. Az információs technológiák és a humán megoldások üzleti kapcsolódásai
Kutatási altémák:
- Szimulációk fejlesztése projektmenedzsment és oktatási szempontból
- Humán kockázatok kezelése szoftveres megoldással
- Business Intelligence megoldások
A kutatás résztvevője: Dr. Lőre Vendel
9. Humán erőforrás gazdálkodás hazai sajátosságainak elemzése
Kutatási altémák:
- Munkahelyi ösztönzés, szervezeti elégedettség és elkötelezettség vizsgálata hazai kis- és középvállalkozásoknál
- Munkahelyi stressz, mobbing és diszkrimináció hatása a munkaerő elvándorlásra
- Emberi erőforrás gazdálkodás és a munkaerő piaci tendenciák közötti kapcsolatok elemzése közép-kelet európai országokban
A kutatás résztvevője: Dr. habil. Karácsony Péter
10. Kriptogazdaság és városfejlesztés
Kutatási altémák:
- Közelség szerepe a városfejlődésben
- Helyi gazdasági közelségi index
- Irányítás szerepe a városfejlődésben
- Kriptogazdasági megoldások a városirányításban és városfejlesztésben
- Helyi pénz mint kriptopénz
A kutatás résztvevője: Gajzágó Gergő
11. A felsőoktatási intézmények versenyképességének vizsgálata
Kutatási altémák:
- A felsőoktatás és a gazdaság kapcsolata
- A Nyugat-Dunántúl régió felsőoktatása
- A felsőoktatás 21. századi átalakulása
- Diplomás pályakövetési rendszer
- Egyetemi minőségbiztosítás
- Egyetem-irányítási stratégiák
A kutatás résztvevője: Dr. Tamándl László
12. Menedzsment trendek a magyar-szlovák határmenti térség kis- és középvállalkozásainál
Kutatási altémák:
- A vállalati hatékonyságot befolyásoló „soft” tényezők
- Belső marketing helye a vállalatban, szerepe a szervezeti kultúrában
A kutatás résztvevője: Dr. Nagy Nikolett
13. Tudásmenedzsment és Humán erőforrás menedzsment új kihívásai
A kutatócsoport elsősorban az üzleti pszichológia, és a menedzsment határterületét vizsgálja, ezen belül a legfontosabb hangsúly a menedzsment módszerek szervezeti magatartási megközelítésén van.
Kutatási altémák:
- Tehetségmenedzsment és karrierpályák vizsgálata
- Érzelmi intelligencia
- Tehetség- és tudásmenedzsment eszközei
A kutatás résztvevői: Rácz Irma, Dr. Magyar-Stifter Viktória
Publikációs listák
(az oldal betöltése hosszabb időt is igénybe vehet)
Dr. PhD Dernóczy-Polyák Adrienn